sobota, 6 października 2018

Eden w Top for Dog - czy to raj dla psiego żołądka?

Karma Eden to dla mnie zupełna nowość. Nigdy wcześniej o niej nie słyszałam, dlatego gdy zobaczyłam to zgłoszenie, opis i ogólny zarys to pomyślałam, że super by było przetestować.

Co mnie skusiło? Fakt, że jest półwilgotna. Ma wysoki procent mięska ( 65% kaczki i żołądków) i nie ma w sobie zbóż. Dla mnie wystarczająco, aby chcieć wypróbować.



Z czysto technicznych rzeczy. Sklad i dawkowanie wg strony producenta tj. www.skladkarmy.pl

SKŁAD
Świeża kaczka 37%, suszona kaczka 18%, batat, gliceryna, świeże żołądki 4%, tapioka, mąka z ciecierzycy, wątroba z kaczki 2%, lucerna, olej kokosowy 0,37%, minerały, witaminy, suszona dynia, olej z alg, suszone jabłka, sproszkowany czosnek 0,07%, zielone małże 0,07%, suszona żurawina 0,04%, spirulina 0,04%, fruktooligosacharydy 480mg/kg, glukozamina 350mg/kg. MSM 350 mg/kg, siarczan chondroityny 250 mg/kg
ANALIZA
Białko surowe: 20%, surowe oleje i tłuszcze: 13%, surowe włókna: 2,3%, surowe popioły: 8,5%, wilgotność: 18%, omega 6: 2,5%, omega 3: 0,3%, wapń: 1,6% , fosfor: 0,9%.

DODATKI ŻYWIENIOWE
Witamina A (jako octan retinylu) 14,425 jm / kg, witamina D3 (w postaci cholekalcyferolu) 2,165 IU / kg, witamina E (jako octan tokoferolu alfa) 95 jm / kg.

PIERWISTKI ŚLADOWE
Energia metaboliczna: 3150 kcal/kg
DAWKOWANIE
Eden-dawkowanie

A co na to pieski? Zdania są podzielone. Frucznik np, niespecjalnie dobrze przyjął pierwszą porcję. Tzn inaczej, zjadł ze smakiem, wszystko wydawało się super, bo karma zniknęła z miski w oka mgnieniu, ale niestety żołądek się zbuntował. A za żołądkiem, zbuntował się Frugo. Karmę zjadał w czasie spalania miski, tak bezposrednio nie byl zbyt przekonany.
Dziadek wcinał aż miło. Jak wrażliwy brzuszek zaakceptował karme, to wszystko było w porządku.
Maui wcinał aż się uszy trzęsły. Smakowało bardzo. Rewolucji nie odnotowano..


Ciekawe było dla mnie za to to, że przy tej karmie, wzrosła ilość wypijanej wody. Osobiście nie próbowałam, ale może karma jest dość słona? Albo coś innego powoduje, że pieskom po niej bardziej chce sie pić Warto zwrócić na to uwagę wg mnie. Bo Maui wypijał ogromne ilości wody co spowodowało też wzmozoną potrzebę wyjść na fizjologię.

Karma ma małe kawałeczki, które świetnie się sprawdzaja przy klikaniu. Nawet dla małego pieska bedą ok. Jednoczesnie karma przez to że jest półwilgotna, troszke brudzi ręke, ale to jest małoznaczące

..
Czego mi brakowało? Zapięcia strunowego/rzepa do zamykania dużego worka. Rzep zastosowano w małych workach - 3kg i uważam to za genialny pomysł. Zapięcia strunowe lubią się psuć, a to działało mega! Szkoda, że nie ma tego w dużym worku, przez co karma może szybciej wywietrzeć.
Dzięki temu, ze karma dostępna jest w workach o różnej pojemności, można na spokojnie zamówć mniejsze opakowane i sprawdzić jak pieseł zareaguje. Myśle ze to świetne rozwiązanie!

Niemniej patrząc na całokształt, dajemy okejkę, dla karmy Eden! 

2 komentarze:

  1. Niektóre psy po przejściu na karmę Eden półwilgotną piją więcej wody. Wynika to z gliceryny, która właśnie powoduje, że karma jest wilgotna. Po około 2 tygodniach ten efekt ustaje. Nie jest to ani niezdrowe, ani niebezpieczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamierzamy ją wypróbować, więc mniejsze opakowanie będzie najlepsze.

    OdpowiedzUsuń